חלבון- אחד המרכיבים החשובים למתאמנים

ידוע כי על מנת לשמור על איזון תזונה יומי אצל מתאמנים יש לשלב פחמימות, חלבונים ושומנים. אחד המרכיבים החשובים בתזונה ובעיקר בסיוע לבניית שריר הינו החלבון, אך ישנה חשיבות לכמות, איכות וזמני צריכת החלבון.

ישנן מיני המלצות שונות לגבי צריכת חלבון בקרב ספורטאים ורובן נעים בין 1.8 ל 2.2 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף. משמע, עליכם לצרוך כ 2 גרם של חלבון לכל קילו ממשקל הגוף ביום. לדוגמא… אם מתאמן שוקל 80 ק”ג, עליו לצרוך מינימום 160גרם חלבון ליום. יש לקחת בחשבון כי ישנם מתאמנים שקצב חילוף החומרים בגופם הוא מהיר וישנו צורך גדול יותר בחלבון כאנרגיה, לאלו ישנה אפשרות להגדיל את כמות החלבון היומית לכ-3 גרם חלבון לכל ק”ג ממשקל הגוף.

למה כל כך חשוב לשמור על מאזן חלבון תקין?

החלבון משמש כמרכיב עיקרי בתהליך בניית השריר (אנבוליזם) כך שצריכת קלוריות מחלבון וצריכת קלוריות כוללת תקבע אם אתם נמנים בין בוני השריר (אנובליים) או הורסיי השריר (קטבוליים).

ישנה בדיקה הנקראת בדיקת מאזן חנקן, בה ניתן לראות אם המתאמן צורך מספיק חלבון או שהוא סובל ממחסור.. אם וכאשר בבדיקה זו נמצא כי מאזן החנקן שלילי (החנקן הינו יסוד הנמצא בחלבונים שבגופנו ולכן חשיבותו בבניית חלבוני הגוף גדולה), המשמעות היא שגופנו מפרק את השרירים שלנו עצמם בכדי לספק חומצות אמינו חיוניות לבניית חלבונים חיוניים אחרים. חשוב לדעת, כי מחסור בחלבון עלול לגרום למערכת חיסונית חלשה יותר, להיחלשות העצמות והשרירים ולהיווצרות דלקות בגוף ומאידך, ייתר חלבון, אף הוא אינו בריא לגוף וזאת כי הוא יגרום לפירוק החלבון ויאגור אותו במאגרי הפחמימה אשר יכולים לגרום לעלייה במשקל.

אבקות חלבון כהשלמה

היום ישנן המלצות רבות על שימוש באבקות חלבון אשר יוכלו לספק את ההשלמות להם אתם זקוקים. בשתי אבקות החלבון שלפניכם ישנו ריכוז גבוה של גלוטמין אשר משפר משמעותית את התפתחות מסת השריר בגוף.

אבקת חלבון מי גבינה- באבקה זו יש ריכוז גבוה של חומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA).

אבקת חלבון קזאין- מבנה מולקולות החלבון כאן היא ייחודי וזאת כי הוא משתחרר באיטיות אל תוך מחזור הדם ובכך משחרר חומצות אמינו לשריר במהלך זמן רחב יותר.

לסיכומו של דבר, לחלבון ואבקות חלבון ישנה חשיבות בבניית השריר או בהריסתו, המינונים חשובים ויש להקפיד על מאזן נכון של חלבונים, פחמימות ושומנים בגופכם בהתאם למשקל הגוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *