בואו נדבר על ריצה

כמה פעמים הסתכלתם על הרצים בפארקים, בכבישים וחשבתם לעצמכם שהייתם שמחים להיות במקומם. במאמר שלפניכם אפשט את הדברים ואולי אצליח ואגרום לכם בסופו לעלות על נעליי ריצה ולצאת למרחב הפתוח.

ראשית, חשוב להבין שריצה היא ספורט מהנה, יעיל לשריפת קלוריות ומשפר את בריאותכם ואורך חייכם.

1. הדבר הראשון לפני שאתם ממהרים לרכוש נעליי ריצה, גשו להיבדק, עליכם לוודא כי בריאותכם תקינה ועל כן יש לבצע בדיקת מאמץ ובדיקות שגרתיות.

2. לא פחות חשוב הוא להבין כי ספורט הולך יחד עם תזונה נכונה, כך שאם אתם חושבים שתוכלו לאכול מכל הבא ליד ואז לחשוב שהריצה תפצה על כך, חסכו לעצמכם את התהליך.  המינונים באוכל, סוג המזון ומרכיביו חשובים מאוד לגופכם, המזון שאתם מכניסים לגופכם משפיע על העצמות, השרירים ותפקודי האיברים ולכן חשוב לבנות תפריט נכון ואחד כזה שתוכלו לעמוד בו. לאנשים בעלי עודף משקל משמעותי, ההמלצה הנכונה היא להמתין עם ריצה עד שתפחיתו ממשקל גופכם וזאת כדי לא ליצור עומס גדול מדי על מפרקים נושאי משקל.

3. לכל המתחילים בריצה כעת, חשוב להבין כי ריצה במהירות מוגברת או לזמן ארוך לא נכונה כעת וכי עליכם להתחיל בריצה קלה לזמן קצר. אל דאגה, המהירות והזמן שלכם ישתפרו ככל שתגבירו את הסיבולת לב ראיה שלכם. אז עשו זאת נכון ובהדרגה וללא ספק בקצב שלכם (הדרך לדעת היא: ברגע שאתם מצליחים לשוחח או לומר מספר משפטים ברצף,,, אתם בדרך הנכונה).

4. ברגע שאתם מרגישים שאתם מסוגלים לעלות שלב, עשו זאת! הוסיפו עוד מספר דקות ריצה או הגבירו את הקצב אך קחו בחשבון לא להעלות ביותר מ10% את המרחק השבועי ביחס למרחק אותם רצתם בשבוע הקודם לו.

5. אתם עלולים להרגיש תחושות נימול, עקצוצים או כאבים קלים בתחילה, זה טבעי מכיוון שגופכם רק מתחיל להתרגל לפעילות ספורטיבית, חשוב לעקוב אחרי הכאבים ובמידה והם גוברים, עשו הפסקה לשבוע, ראו אם ישנו שיפור, במידה וכן…חיזרו לרוץ אך בהדרגה. מאידך, אם הכאבים מתגברים, זה הזמן לפנות לרופא להתייעצות ובדיקות.

6. ישנו היצע רחב מאוד של אביזרי ספורט המיועדים לרצים, מסלולי ריצה, ישנם שעוני דופק, ביגוד מתאים, נעליי ריצה מותאמות ואף מערכות שמע להנעים את זמנכם, כך שאתם יכולים להרגיש בנוח ולהנות מאווירה טובה בזמן הריצה היומית שלכם.

7. לאחר שסימנתם וי על הריצה ואתם מרגישים נוח ומסוגלים לשלב עוד אימונים, המלצתי אליכם היא שילוב של פעילות אירובית כגון שחייה או אופניים המשפרות את כושר גופכם ואימוני כוח על מנת לשמור על המערכת השרירית איתנה דבר שיסייע על שמירת מסת שריר נאותה.

8. כשאתם רצים,,,,, נקו את ראשכם ממחשבות, רוקנו את כל מה שתופס אצלכם מקום ותתפנו להנות מהנוף, תתמקדו בריחות, בצבעים ובקולות. תהליך זה נועד לרענן את הנפש, אני קוראת לזה… זמן שקט לנשמה.

9. לאחר עמידה ביעדים שהצבתם לעצמכם,,,, זה הזמן “להדביק” אחרים *😊 ואולי לפתוח קבוצת ריצה ( ממליצה בחום לשנות שעות ומיקומים מידי פעם).

10. אז……מתראים במרתון הארצי השנה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *