דיאטה-OUT, ירידה במשקל-IN

ידעתם שכ 48% מהישראליים מעל גיל 20 מוגדרים כבעליי עודף משקל? הידעתם שדיאטות קיצוניות מסתיימות בזינוק חד בעלייה במשקל ואף עוברים את המשקל ההתחלתי? לרוב, מי שהיה או נמצא עם עודף משקל ואינו אוהב את ההרגשה שמלווה את הנושא, יודע שהשוק מוצף בפרסומות או המלצות לדיאטת פלא כזו או אחרת, דבר שמסתיים לרוב לא בדיוק כפי שרציתם ואז מתחילים תהיות בנוגע לביטחון העצמי, לחוסר ההצלחה, למסוגלות ומשם המוטיבציה לשינוי פחותה.

יש להבין, שהמילה “דיאטה” מתייחסת לרוב להוראות שיש לפעול על פיהם לזמן מסוים והשינוי הנכון לירידה במשקל מוגדר בשתי מילים והן: אורח חיים.

אורח חיים נכון צריך להתחיל בנקודה מסוימת והנקודה הזו היא ההחלטה שלכם, ההחלטה שבה אתם מבינים שאין קיצוריי דרך, אין כמוסות שיתחזקו את גופכם בכושר ובבריאות עד 120 שנים, ניתוחים יכולים להועיל אך גם אחרי ניתוח תתבקשו לשמור על תזונה נכונה וכושר כך שאין תוצאה ללא מסע ועל מנת לרדת במשקל עליכם להחליט שמתחילים, נפטרים מהרגלים לא טובים ומתחילים לקום מהספה.

מה עליכם לעשות

  • תזונה נכונה- הדבר הראשון שעליכם לעשות בתהליך הוא בניית תפריט המותאם ביותר עבורכם. היום בכל קופות החולים ישנם אנשיי מקצוע שיתאימו לכם בדיוק את התפריט הנכון.
  • ספורט- ברור לכולנו שאדם שלא התאמן תקופה ארוכהלא יוכל לעשות סטים של חצי שעה או לצאת לריצה של 10 קילומטרים, העניין במילה “ספורט” למי שלא מתאמן מהווה סוג של “איום” והמחשבה המשתוללת בראש בד”כ היא: “אם זה כרוך בספורט אז אני מוותר”, זו חשיבה לא נכונה כלל ויש לקחת בחשבון שמאמן אשר מטרתו לעזור לך באורח חיים נכון, יבנה עבורך סדרות של תרגילים שבהם תוכל לעמוד ורק לאחר מכן תתחיל עלייה בדרגות הקושי ולך תדע, אולי תגיע להשתתף במרתון ת”א.
  • דיקור סיני- לא חובה אך רצוי שתדעו שטיפולים הוליסטיים הוכחו כמסייעים להגברת חילוף החומרים וצמצום בנפח תאי השומן (טיפול נכוןבדיקור והשפעתו על פעילות טחול תקינה, יוביל להרגשה כלליתטובה, הפחתה בתחושת העייפות, הפחתה בכמיהה למתוק ובתחושת רעב קיצונית.
  • מעקב אחת לשבועיים- אתם בטח שואלים למה אחת לשבועיים ותשובתי לכך היא פשוטה, אם תישקלו בכל יום, לא תראו שינויים אשר ידרבנו אתכם להמשיך ולהתמיד בתהליך שהתחלתם, כך גם אם תשקלו אחת לשבוע ייתכן ותראו שינוי אך אולי השינויים יהיו מינוריים ולא מה שציפיתם, גם כאן…. המוטיבציה תלך ותפחת. כך שישנה משמעות גדולה לבדיקת המשקל אחת לשבועיים, אם נשקלתם וראיתם שיש שינוי שמשביע את רצונכם וגרם לכם לחייך כי הבנתם שהתאמצתם לא לחינם, ומאידך,אם לא ירדתם כפי שקיוויתם, כנראה שיש עוד עבודה לעשות. (חשוב שתזכרו- לא להקצין במחשבות שניתן לרדת 10 קילו בשבועיים).

זוהי דעתי בכל הקשור להתחלת התהליך לאורח חיים נכון, חשוב לא לאבד את הראש ולהגיע למצביי קיצון, לזכור לשמור על הבריאות שלכם והכי חשוב הוא שגם אם “חטאתם” וחרגתם מהתפריט שלכם זה בסדר ולא שוברים את הכלים אלא מחייכים, מבינים שאנחנו בני אדם עם חשקים ועל כל “חשק” כזה או אחר יש לצאת להליכה מהירה או ריצה על מנת לשמור על מס’ הקלוריות היומי שלכם.

נ.ב-  תרקדו! במרכז הבית, על המיטה או בחצר. שימו מוזיקה קצבית וממריצה ומבלי לשים לב……שרפתם עוד קצת 😊

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *