חלבון מי גבינה, מה זה אומר למתאמנים?

מתאמנים רבים חושבים כי חלבון מי גבינה הוא הטוב ביותר לצריכה לאחר אימון, אך חשיבה זו מוטעית. ישנו מגוון רחב של אבקות חלבון כיום אשר משמשים כחומר גלם מעולה לבניית מסת שריר, נכון שחלבון מי גבינה הינו חומר גלם מעולה לשם כך, אך נכון להיום אין ממצא חד משמעי שהופך את חלבון מי הגבינה לטוב יותר מחומר גלם אחר.

ידוע כי צריכת חלבון מוגברת לאחר אימון טובה במניעת דילול השריר ומזרזת את תהליך התאוששות השריר, בניית השריר ומחזקת את המערכת החיסונית בגוף. למעשה, רצוי לצרוך תערובת של חלבונים אשר מורכבת ממספר סוגים של חלבונים כחלבון מי גבינה, חלבון איזולט וחלבון קזאין, וישנם גם אבקות חלבון המועשרות בחומצות אמינו + גלוטמין שהם תורמים לזירוז התאוששות לאחר אימון ומחזקים את המערכת החיסונית בגוף.

חלבון קזאין וחלבון מי גבינה הם שניי סוגים של חלבון חלב המופקים מחלב הפרה, הקזאין מהווה כ80% מהחלבון ואילו ה20% הנותרים הם נוזל החלב שמשמש כמי חלבון. משמע, כשאתם פותחים קופסא של מוצר חלב וישנו נוזל בחלקו העליון, זה בדיוק מי הגבינה עליהם אני מדברת ואילו הגבינה בגביע מכילה את חלבון הקזאין.

בעבר לא הייתה מודעות למי הגבינה והיו שופכים אותם לבורות ניקוז בסיום תהליך ייצור הגבינות במפעלים, אך כעת, הבינו את הערכים של חומצות האמינו שישנם במי הגבינה וערכם עלה באופן גורף עד כדי מחסור עצום בחומר הגלם המדובר.

אז…איזה חלבון מומלץ לצרוך?

כיום יש מבחר רחב של אבקון חלבון בתרכובות שונות, כגון: תשלובת חלבונים וואי+ איזולט מבודד, חלבון איזולט מבודד (לרגישים ללקטוז וגלוטן), חלבון קזאין מיצרלי פיוז’ן, חלבון טבעוני ועוד.

רצוי לבדוק שאבקות החלבון אינם מכילים צבעיי מאכל, ממתקים מלאכותיים וכי הם אינם מכילים חומרים סינתטיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *